Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 3 oktober 2012

Väntar fortfarande....

Hela dagen igår gick utan att jag hörde nånting från sjukhuset. Tanken med akutremissen var ju att man skulle få göra röntgen inom 24 timmar. Så förstod jag det iaf.
Tyvärr så fick vi fel på hemtelefonen IGEN. Jättetack Telia (Felia)! Det är ju inte direkt första gången som Telia strular för oss. Tänk om försäljaren som sålde på oss det här paketet med TV, Internet och Hemtelefoni hade varit ärlig och upplyst oss om att "tyvärr så kan vi inte garantera att vi varje dag kan leverera våran tjänst till er. Det kommer faktiskt att strula ganska så ofta." Då hade jag ju valt ett annat bolag. Jag menar som sjuk så är jag väldigt beroende av att telefonen fungerar då jag har väldigt mycket telefonkontakt med sjukhuset. Men jag kan ju aldrig lita på att hemtelefonen fungerar. Helt sjukt dåligt. Dessutom har vi ju Telia på våra mobiltelefoner åxå. Vi bor ca 3 km från deras mast. Ändå har vi nästan ingen mottagning här hemma. För att få mottagning på mobilen måste vi gå nästan ända ut till 282:an. Så man kan inte lita mobilen heller.
Man måste väl ändå kunna lita på att grejerna fungerar? Skärpning Telia. Nu börjar det bli mer en regel än undantag att det är fel på era prylar! *morr*

Inga kommentarer: