Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 15 oktober 2012

Dagens läkarbesök....

Var ju till sjukgymnasten idag och hade ett pass med henne. Lite nya styrkeövningar. Eller tips på nya övningar. Det svåra är ju att få tiden att räcka till nu. Att inhalera så pass mycket som jag gör nu tar tid. Å barnen tar åxå tid. Sen har man ju faktiskt ett helt vanligt liv åxå som man måste leva. Man har ett hus att städa, katter att ta hand om, mat att laga osv osv. + all CF-vård. Att sen dessutom få till en massa extra övningar mitt i allt är inte så lätt. Jag gör mitt bästa jag kan inte göra mer. Jag är bara människa jag åxå.
När jag ändå var på CF-center och Annika fanns på plats så passade jag på att smita in en stund till henne. I den senaste spututodlingen hade jag tydligen aspergillus igen. Så när jag är klar med Cayston och TOBI så sätter hon nog in Noxafil som är en ganska ny svampmedicin. Men hon ville att jag skulle bli klar med den här kuren först. Annika är väl lite bekymrad över att det ändå blöder så pass mycket som det faktiskt gör från luftrören. Kanske behöver man ändå gå ner med bronkoskopi och titta. Kanske bränna några blodkärl? Kanske suga rent? Jag känner ärligt ren panik inför detta så jag hoppas att jag slipper. Men det får hur som helst bli en senare fråga. Just nu vill jag fokusera på att bli klar med den här Cayston/TOBI-kuren. Sen har jag ju årskontroll den 1:a november åxå. Efter det få vi se var vi står.
Jag berättade för Annika om mina tånaglar. Hon kommer slita sitt hår över mig. *skrattar* Hon hade inte heller en aning om vad det kan vara som har hänt. Hon skrev hur som helst en remiss till hudmottagningen som även har hand om naglar. Så jag får vänta och se när jag får en tid dit. Säkert när naglarna trillat av och ser normala ut igen. Men då har jag ju bilder iaf att visa. Å kanske kan man få ett svar om vad det är som är fel. Å vad man ska göra för att det inte ska hända igen.
Min egen teori efter att ha forskat runt lite på nätet och läst lite böcker är att kroppen säger ifrån helt enkelt. Jag har fått så mycket mediciner nu, antibiotika främst, så nagelbädden har lixom blivit "giftig" och stöter bort nageln. Kroppens sätt att säga nu räcker det ett tag. Men det är ju bara min teori såklart.

Inga kommentarer: