Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 29 oktober 2012

Möte med Pain Ease.

Idag var jag till Stockholm. Jooo jag körde bil i Stockholm helt själv. Det gick faktiskt bättre än förväntat. Skriver mer om själva bilresan i nästa inlägg.
Jag träffade personerna bakom Pain Ease och det blev ett väldigt trevligt och intressant möte. Jag har fått massor med material som jag ska gå igenom noga. Jag har även fått svar på massor av frågor som jag fått på mejlen. Jag ska presentera lite frågor och svar här på bloggen lite längre fram när jag fått lite ordning på anteckningarna i huvudet. Det är hur som helst väldigt lovande information jag har fått. Så det kommer att komma ett längre inlägg med information lite senare.
Det jag snabbt kan berätta redan nu är att sprejen kan användas både på barn och vuxna men även på våra kära pälsdjur. Tänk dig att din kära katt trampat in en tagg eller glasbit i tassen. Bara spreja lite bedövningssprej och sen plocka bort det utan att katten behöver ha ont. Eller när de ska chippa katten. Det är en rejäl nål de sticker in i nacken på katten och det här har alltid berört iaf mig väldigt illa. Jag vet att många säger att katten knappt känner det men personligen skulle jag må bättre av att veta att katten är bedövad där de sticker in den tjocka nålen. Nu är det möjligt med den här sprejen för den funkar som sagt även på pälsdjur.
Om ni är nyfikna och vill veta mera tex hur man får tag på den här sprejen (för vad sjukhuset än säger så behöver ni inte vänta på att de ska köpa in den) så bara mejla mig så svarar jag på alla frågor.... kia81@yahoo.com

Inga kommentarer: