Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 5 oktober 2012

Svar på CT

Pratade just med min läkare Annika i telefon. Stackaren hon kommer snart slita sitt hår över mig. *fnissar* Hon kunde inte se nånting nytt på CT:n förutom en liten liten ny skugga som inte funnits där tidigare. Alltså ett nytt ärr eller ett nytt ställe där det finns lite förstörd lungvävnad. Men inte så pass stort eller mycket att jag ska känna av det.
Det var ju ett positivt svar visserligen att jag inte har några lungförändringar. Men mina besvär kvarstår ju och Annikas detektivarbete att klura ut vad det är fortsätter. Nu ska Annika åka till USA nästa vecka på lite CF-konferenser och sånt. Jag hoppas hon kommer hem med massa nya mediciner och idéer som vi kan använda oss av.
Vi beslutade iaf att tills vidare köra en sväng till med TOBI podhaler i kombination med ett nytt inahalationsantibiotikum som jag just nu inte minns namnet på. Det var bara 3 st vid Uppsala CF-center som provat det och de hade tyckt att det fungerade bra. Medicinen kom ut den 1 september så det är väldigt nytt. Ska bli spännande att se om det hjälper. Just nu är det hostan och värken i lungorna som är värst. Det gör lixom ont att andas. Skriver mer om den här nya medicinen när jag fått den och när jag provat den.
Jag har ju åxå lyckats få svamp av all antibiotika som jag på senare tid stoppat i mig. Så Annika fick skriva ut en medicin mot det åxå nu innan hon åkte.
Usch det känns vekligen som att det räcker nu. Jag vill bara bli bra igen. Så himla trött på att gå så här och inte ha någon ork till nånting.
Men jag får leva på de goda nyheterna jag fått idag, CT-röntgen såg väldigt bra ut!

Inga kommentarer: