Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 13 oktober 2012

Lördag kväll....

*skrattar*
Jaaaa visst är det vuxenpoäng på att vara hemma en lördagkväll och uppskatta tystnaden som blir när båda barnen somnat?
Känner mig fruktansvärt tråkig och eländig idag.
Har precis inhalerat, duschat, tagit mediciner, rensat kattlådor och bäddat rent i sängen. Det river i halsen på stämbanden av TOBI:n. Usch jag gillar inte att inhalera denna elaka medicin. Men jag vet ju att den gör himla mycket nytta så därför biter jag ihop och fortsätter. Ska bli väldigt intressant att ta en sputumodling efter denna kur och se vad som finns kvar för jerms där nere i lungorna. Vid förra odlingen hade jag ju 3 elaka sorter av psedumonas. Både mucoid och icke mucoid. Får hålla tummarna att det kommer nånting bra ut av detta kämpande.....
Önskar er alla läsare en fruktansvärt trevlig lördag kväll. Jag hoppas att ni är ute och dansar, festar eller gör nåt annat som ni tycker är roligt.
Jag sänder kärlek i tanken till er alla.....

Inga kommentarer: