Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 4 oktober 2012

Så in i vassen trött....

Jaaa jag har inte sovit ordentligt på länge nu. Jag ligger vaken länge innan jag somnar. Å när jag sover som bäst runt 3-5 på morgonen då börjar barnen att vakna. Att sova på dagen är inget som jag klarar av att göra. Jag ser allt omkring mig som bara måste göras så jag får lixom ingen ro.
Jag var ju på kattutställning hela helgen och sen har det varit mycket sjukhusbesök så hemmet har verkligen kommit i andra hand några dagar. Å det syns nu. Det bara kryper i mig när det inte är städat omkring mig. Nu börjar jag väl ändå komma ikapp här hemma. Barnen sover middag och då satte jag fart med huset. Jag behöver ha städat omkring mig och veta att golven är torkade. Badrummen och köket är avspritat. Tvättkorgen är tom. DÅ kan jag lägga mig och titta på en film i lugn och ro. Men innan jag är klar med huset så kan jag bara inte lägga mig i soffan och titta på film utan att det kliar under huden. Jag vill ha sängen bäddad, jag vill att det ska lukta gott i huset, jag vill ha ett vackert hem. Det är viktigt för mig. Jag är ju så låst till hemmet och huset speciellt under höst/vinter pga min hälsa så det är verkligen jätteviktigt att man då känner att man trivs.

Inga kommentarer: