Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 10 oktober 2012

Ny medicin idag....

Va på sjukhuset idag och provade min nya medicin Cayston. Var ju tvungen att ta första dosen på sjukhuset ifall jag skulle reagera på den. Söta Nikos fick sitta "barnvakt" till mig idag. Inget jag hade nåt emot såklart. Fick ju både snyggt och trevligt sällskap. Dessutom fick jag chansen att prata lite med Nikos i enrum vilket kändes väldigt bra. Inte bara för att han ser bra ut utan åxå för att jag tycker han verkar vara en väldigt bra läkare. Han lyssnar och verkar vara lite som Annika när det gäller att köra med raka rör. Ärlighet uppskattar jag. Han verkar genuint intresserad för CF och sina patienter. Så det var ett mycket trevligt samtal jag hade med Nikos idag. Jag kan varmt rekomendera denna snygga läkare till er andra cfare. Men kom ihåg att jag hade första tjing på honom. ;)
Oj nu kom jag ju ifrån tråden... *fnissar* Jooo just ja Cayston. Jag fick inhalera första dosen och det började klia rejält i munnen och på läpparna. Eftersom Nikos inte ville pussa bort det så..... *skrattar* Näää då jag skoja bara.....jag fick en travegyl och efter ett tag så släppte det. Men eftersom reaktionen inte var så allvarlig så ska jag ändå fortsätta med Cayston. Enligt studier så ska den vara väldigt effektiv mot just psedumonas och då vill jag verkligen forsätta.
Det var en lite skum känsla att inhalera Cayston för det smakade.......ingenting. Verkligen ingenting. Så skumt för alla inhalationer jag har använt har smakat.....mindre gott. Men Cayston smakar alltså absolut ingenting.
Så nu ska jag köra Cayston inhalation var 8:e timme dygnet runt. TOBI podhaler morgon och kväll. Nu jäklar ska den här förkylningen väck!!

Inga kommentarer: