Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 13 oktober 2012

Långtråkigt

Har så otroligt tråkigt! Bela ute och bygger. Angelina sover i vagnen. Zoltan sover i sin säng. Det är städat och snyggt. Jag har pysslat tills grejerna tog slut och allt måste torka. Jag har varit hemma med barnen hela veckan med bara några timmars avbrott då jag varit på sjukhuset. Angelina har varit sjuk större delen av veckan. Jag fick inte åka till stallet och pyssla med hästen den här veckan. Jag har just nu så mycket frustration i kroppen. För hur mycket jag än älskar mina barn så behöver man komma ifrån dem ibland åxå. Det är svårt att vara en bra förälder när man inte får tanka energi nånstans. Hur mycket jag än älskar mitt hem så vill man se nåt mer än dessa väggar. Är nu mera osäker på om det verkligen är en bra idé att jobba hemifrån? Jag menar när fasen ska jag göra det då? Mitt i natten? Jag får ju aldrig loss nån tid ensam så länge jag är hemma. Ingen gör nånting för att jag ska kunna få loss tid till nåt arbete. Kanske tycker folk det är ett "riktigt" arbete bara om man åker hemifrån. Eller kanske är det bara om man gör nåt riktigt "viktigt" som det räknas?
Men laga mat, bädda, planera matlistor och ta hand om barnen det är bara självklart att det är jag som ska göra. Visst är det roligt nästan jämt?

Inga kommentarer: