Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 20 oktober 2012

Avel och uppfödning

Har ju precis officiellt dragit igång min egen kattuppfödning här hemma.
Jag ska HCM-scanna Tazzamore's Mimosa på fredag. Hon är den första honan jag tänker para. Hon har ett helt underbart vackert mönster som jag vill försöka få vidare. Så jag kommer att para henne med en mönstrad hane. Hoppas nu bara att hon får grönt ljus på scanningen. Men det tror jag. Sen är det ju en del blodprover som ska tas åxå innan hon ska köras iväg till pojkvännen. Ska bli skönt för nu börjar det bli jobbigt att ha en löphona här hemma som bara går och råmar.
Ska bli så himla spännande. Å jag är så tacksam till alla uppfödare som hjälper mig med tips och råd. Jag är verkligen nöjd med att ha gått över till WCF istället för SVERAK. Känner mig mer välkommen där och har hittat många nya vänner.
Tack till er alla.

Inga kommentarer: