Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 6 oktober 2012

Firat släktingar

Idag var vi till Sävja och firade lill-moster Vera och morbror Björn.
Stort GRATTIS till er båda i efterskott!
Vi köpte en glaslykta med ett jättehäftigt ljus i. Jag hade själv velat ha den här lyktan. Så om nån nångång vill köpa mig en present och inte vet vad de ska köpa så vill jag ha en sån.
Lyktan var bronsfärgad i botten och hade glas runt ljuset. Ljuset hade näver, alltså bark från en björk runt sig. Så ljuset såg lite ut som en vedpinne i björk. Jätteläckert tycker jag iaf.
Lill-moster hade opererat ögat för några dagar sedan men hon såg väldigt pigg ut. Jag trodde det skulle synas att hon opererat sig men icke. Det var bara väldigt ovant att se henne utan glasögon.
Zoltán fick äntligen träffa sina idoler som han tjatat om hela hela veckan. Älskade Marie och Daniel. Han pratar om dem precis varje dag. Han frågar var de är. Mai kolan?? = Marie i skolan? Mai emma?= Marie hemma? Aniel kolan? = Daniel skolan? Aniel us? = Daniels hus? osv...
Så Zoltán blev jätteglad när han såg både Marie och Daniel där.
Hugo tyckte att Angelina var lite läskig men han nosade på henne lite iaf.
Tack snälla ni för gott fika och trevligt sällskap. Det var ett väldigt trevligt födelsedagsfika tycker vi alla i Klanen Tasnadi.

Inga kommentarer: