Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 4 oktober 2012

50 kr från Telia

Idag gick Telia ut på Facebook och meddelade att de tänker kompensera sina kunder för avbrottet på telefonin i förrgår. 50 kr får man. Jag är mer intresserad av att ha grejer som fungerar när jag behöver dem. Att man kan lita på att man faktiskt har en hemtelefon där folk kan nå en. Känns speciellt viktigt här då mobiltelefonen inte fungerar trots att vi bor endast 3 km från Telias mast. Pinsamt för Telia tycker jag.
Jag missade ju som sagt min röntgen så jag fick skjuta på den en dag. Å enda anledningen att det bara blev en dags förskjutning och inte 5 dagar var att min läkare Annika drog i några trådar och fick verkligen kämpa så jag skulle få en tid. Allt förskjuts alltså minst en dag för mig nu. Å risken är att det blir längre eftersom helgen kommer åxå och då har ju centret stängt. För nu måste vi vänta på röntgensvar innan de kan bestämma vad vi ska göra åt mina lungor. Hade jag fått göra röntgen i tid så hade jag kanske haft svaren idag.
Så jäkla dåligt av Telia tycker jag. Å det är ju inte första gången vi har problem med dem. När vi bodde i Storvreta tog det månader innan vi fått allt att fungera ordentligt. Å då gick jag hög-gravid med Zoltán och det kändes inte alls tryggt att inte ha nån hemtelefon då ifall nåt skulle hända. Men Telia struntade helt i det. De kompenserade lite med att dra av på nästa räkning. Visst det är väl bra att man får tillbaka några kronor på räkningen. Men egentligen så är det ju bara rätt och riktigt. Jag betalar för en tjänst. Tjänsten leveraras inte som lovat. Alltså ska jag inte betala. Enkelt. Jag menar om jag betalar för en Taxiresa till Arlanda så ska jag ju komma ända fram till Arlanda. Å om taxichauffören skiter i att köra utan bara sitter och snackar skit så tänker ju inte jag betala heller. Men Telia tycker att de är såååååå himla snälla som ger "kompensation" när man varit utan telefon i minst 5 dagar. Vaddå kompensation?? Det är ju mina pengar som jag betalat in för mycket. Räkningen jag får baseras ju på att jag har fått tjänsten levererad varje dag. Om Telia då inte har lyckats så tycker jag inte att det är rätt av dem att ta betalt för det heller.
Nääää se till att man kan lita på att grejerna fungerar istället!!!! Usch!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår verkligen inte varför folk gnäller? 50kr är ju mer än halva månadskostnaden och jag blev positivt överraskad att jag fick kompensation överhuvudtaget då de faktiskt inte behöver kompensera vid sådana korta avbrott.
Nää, visst funkar allt inte alltid, men när man behöver hjälp så är iaf jag glad över att jag har telia!

Chinona sa...

Nu är det ju så att vi fortfarande 2012-10-29 har problem med både hemtelefon, internet och TV från Telia. Å det jag blev upprörd över var ju att jag missade min väldigt viktiga CT-tid på sjukhuset. Det är långa köer på akademiska sjukhuset och såna tider växer inte på träd. Jag var inte ute efter några pengar överhuvudtaget i kompensation utan vill bli kompenserad i att jag kan lita på att grejerna fungerar i fortsättningen. Allt handlar faktiskt inte om pengar. Man kan kompensera på andra sätt! Jag har blivit positivt överraskad av Telias sätt att behandla vårat ärende nu efter att det kom ut på bloggen. Å det har jag åxå skrivit om i flera andra inlägg och det kommer mera......