Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 18 oktober 2012

Ledighet beviljas....

Idag tog jag helt ledigt från hushållssysslorna. (Nåt jag kommer få lida för imorgon då jag får göra dubbelt, men det kan det vara värt.)
Det kliade i fingrarna ett tag att iaf dammsuga men icke. Det fick vara hundhår på golvet idag.
Hade en svår migrän i morse och ingen medicin fanns hemma. Så det blev att börja dagen på apoteket. Hänga på dörrarna när de öppnade. Knaprade i mig 2 st sumatriptan och vips så var huvudvärken borta. Eller jaaaaa 15 min senare så var den borta iaf. Väldigt effektiv medicin det där.
Annars så kämpar jag på med Cayston och TOBI. Halsen värker värre än nånsin men jag tänker inte ge upp. Jag ska ta mig igenom hela kuren. Jermsen ska DÖ!! Jag ser det som ett personligt krig mot Jermsen psedumonas och jag tänker vinna!!
Min mamma sa alltid när hon fick cell-gifter att "om jag mår så här dåligt av medicinen tänk då hur dåligt cancern mår av den...." å så tänker jag åxå. Om jag mår så här av medicinen då ska väl psedumonasen må ännu sämre?? Rätt åt dem. De är inte välkomna här. Nån som vill adoptera??

Inga kommentarer: