Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 7 oktober 2012

Kasta sten i glashus....

Jaaa hur många gånger har inte vi tjejer fått höra att vi tar lång tid på oss inne på toaletten. Vi sminkar oss, duschar och fixar håret. Å det klagas ständigt över att "toaletten är okuperad halva dan". Snacka om att kasta sten i glashus. Jag vågar påstå att 85-90 % av alla män sitter vääääääldigt länge därinne och trycker. Vi tjejer gör iaf nånting därinne. Men en karl kan glatt sitta därinne minst 20 minuter. Vad är tjusningen med det? Är det så himla mysigt att sitta i skitlukten och läsa en tidning eller lösa ett korsord eller prata i mobilen? Å de verkar helt stänga av världen utanför toalett dörren. Att barnen skriker och håller på att riva huset, att telefonen ringer, att det plingar på dörren det "hör" de inte därinne. De blir inte ens stressade utan sitter kvar och klämmer i 20-30 min. Det går faktiskt över mitt förstånd. Enda gången jag sitter på toaletten så länge är när man typ är magsjuk, dålig i magen eller mår så illa att man håller på att spy. Då kan jag sitta därinne länge för att slippa springa så många gånger. Sen vet jag att när jag mår så dåligt så bär inte benen särskilt mycket heller så det är lättare att sitta kvar. Men jag tror ju inte att 85-90 % av Sveriges alla män har diareé och magsjuka VARJE dag. Ibland flera gånger varje dag?? Så ni män som klagar på oss kvinnor att vi tar lång tid på oss inne på toaletten tänk på att vi iaf GÖR nånting därinne. När vi kommer ut är vi lixom klara för att åka.....

Inga kommentarer: