Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 5 oktober 2012

Telia igen

Måste fortsätta skriva om Telia och hur de kommer att lösa våra problem med hemtelefon, Tv och Internet. Jag kommer att skriva fler inlägg om detta allteftersom historien med Telia fortsätter. Så håll utkik så kommer ni få läsa mer om Telia och vad de gör.
Idag när jag var ute på promenad med barnen och vovven så plingade det till i min mobil att jag fått ett sms. När jag kikade så var det Telia som skickat en länk. När jag kom hem gick jag in på länken och såg där att jag fått ett meddelande. Först stod de att de felsökt signalerna utan resultat och att de skulle skicka en servicetekniker som kommer hit och tittar på grejerna här hemma för att se vad som kan vara problemet. Den servicetekniker som var hit sist för nån vecka sen påpekade att skåpen härute var väldigt ärgiga och fulla med beläggning så kontakten är förmodligen inte den allra bästa. Gamla grejer som inte byts ut utan bara repareras gång på gång. Sen kanske inte skåpen är så vädertåliga heller så regn och sånt kryper in och skapar ärg på grejerna.
Hur som helst. Nedanför meddelandet jag fick från Telia så fanns det två knappar man kunde klicka på: JA och NEJ. Ovanför knapparna stod frågan: Är du nöjd med detta bemötande? Så där kunde man klicka i direkt om man var nöjd eller inte med hur de handlägger ärendet. Å jag har fått direktnummer till han som har hand om vårat ärende samt hans namn såklart.
Den här gången måste jag säga att Telia har ryckt upp sig. Jag har blivit väldigt bra bemött och de verkar måna om att ha kvar mig som kund. Som sagt vi får se hur historian slutar, jag fortsätter att skriva så fort det händer nåt mer i ärendet.
GO Telia!!

Inga kommentarer: