Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 3 oktober 2012

CT klar

Nu har jag gjort CT:n äntligen. Jag hade tid kl 14 men eftersom jag hatar att vara ute i sista minuten så va jag där redan kl 13.40. Jag satt i väntrummet i ca 2 min innan jag blev inropad.
Tänkte passa på att berätta nåt roligt. Röntgenpersonalen hade sagt till Cf-center att anledningen till att det var så svårt att få fram en tid till mig var att bara en av maskinerna fungerade. När jag satt i väntrummet var det en kille som kom ut från CT. En annan blev inropad och sekunden efter ropades jag upp. Nämen, hur är det möjligt när det bara va en maskin igång? När jag frågade röntgensköterskan om detta så vägrade hon att svara. Skumt.
Undersökningen tog ca 5 min sen va jag klar. Nu är det bara att vänta på svaren.

Inga kommentarer: