Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 2 januari 2013

Dags att uppdatera bloggen lite....

Japp nu var det väldigt längesen jag hade ork att ens skriva nåt litet här. Energin har helt varit slut och jag har mått jättedåligt.
Ska skriva lite i etapper om min jul och mitt nyår och lite om vad som har hänt så ni hänger med.
Just precis nu mår jag ändå hyfsat så länge jag sitter still. Fortfarande väldigt förkyld. Blir anfådd nästan direkt. Yr i huvudet av syrebristen. Ont i musklerna och lederna. Hostar nästan hela tiden. Produktiv hosta med väldigt mycket och segt slem. Hela bröstkorgen gör ont vid varje andetag eftersom de varit med om denna pärs.
I morgon kl 13 ska jag träffa Nikos på CF-center så vi får se vad han hittar på då. Han kommer säkert att bli jätteimponerad och "glad" över att träffa mig igen. *fnissar*
Just nu står jag inte på nåt antibiotikum iaf för alla kurer är tillfälligt över. Äter ingen kortison. Får morfin i låga doser för värken så jag ändå ska kunna hosta.
Mår nästan illa hela tiden och har ont i magen. Svårt att äta. Alla mediciner och all antibiotika har varit tufft för magen att orka med. Så särskilt mycket mat har jag inte fått i mig. Just nu ser jag mat som medicin och verkligen försöker att tvinga i mig nånting, även om det bara är nåt litet, ungefär var 3:e timme.
Familjen mår hyfsat bra. Bela har hämtat sig från sin förkylning. Han är bara lite täppt i näsan. Zoltán hostar en del på nätterna men på dagarna hörs det ingenting och han är nästan inte snorig heller. Angelina hostar väldigt mycket både på nätter och dagar. Väldigt mycket slem hör man att det är och det verkarn nästan sitta lite fast. Hon blir väldigt täppt i näsan och hon får näsdroppar varje kväll innan hon ska sova. Jobbigt när de är så små och sjuka. Man kan ju lixom inte göra så mycket.
Detta var en VÄLDIGT elak och jobbig förkylning som Zoltán tog med sig hem. Precis när man trodde man hade blivit frisk så sjuknar man om. Marie samma sak.

Jag har 3 löphonor här hemma nu till allas glädje. Morran har ju fortfarande herrbesök av Frans. Han stannar tills vi ser att det har tagit. Han har ju varit kemiskt kastrerad så det är svårt att veta när simmarna har kommit igång igen. Men han tycker om Morran iaf och det är ju huvudsaken. Angel och Zinnea ska till vetrinären i morgon och få p-piller så man orkar med dem. Angel vill jag inte ha ungar på just precis nu. Hon måste ju bla HCM-scannas först och ta en massa tester.....

Inga kommentarer: