Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 2 januari 2013

Speedshoppping

Nu ska jag lära er ett helt nytt sätt att shoppa på.
OBS:
Detta är inget för konflikträdda människor som helst inte vill utmärka sig alls.
Funkar absolut bäst om du har en fin och nytvättad bil av ett dyrare märke. Har du dessutom ett efternamn som klingar icke-svenskt så är du nästan i hamn.
Speedshopping kan utföras på 2 sätt. Med eller utan barn.
Med barn, då måste du ha med dig 1 st assistent. Assistenten sitter då i bilen, som står på tomgång så klart, och roar barnen så gott det nu går. Assistenten agerar även vakt till både den fina bilen och barnen.
Men det hela går till ungefär så här:
Man funderar på vägen in till stan över de inköp man ska göra. Vilka affärer man ska in i. Väl framme vid affären så parkerar/ eller stannar du bilen så nära ingången som möjligt. Alltså inte i nån parkeringsruta utan precis utanför ingången. Man möter ALLA ev spydiga kommentarer med ett stort leende och typ GOD JUL eller vilken högtid det nu är man handlar inför. Man skyndar sig in i rätt affär. På vägen in i affären funderar man ut var i affären den aktuella varan finns. Man går direkt på sitt byte och haffar det. Lika fort till kassan. Man stannar ABSOLUT INTE och småpratar med nån man kanske känner på vägen. Nyckelordet är "tunnelseende".
När man betalat så går man bara ut till sin fina bil och hoppar in för att dra vidare till nästa affär. På detta vis julhandlade jag samtliga julklappar på ca 1 och en halv timme. Å då var jag sjuk och eländig. Så själva springandet gick inte så fort. Nej jag fick inga parkeringsböter och jaaaa jag fick många kommentarer. Men jag ser det som att jag fick chansen till att önska väldigt många glada människor en god jul.

Lycka till!

Inga kommentarer: