Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 28 januari 2013

Bloggerskan har legat lågt....

Jaaa det har blivit lite dåligt med bloggande i helgen. Jag har mått helt uselt faktiskt. Inte orkat nånting. Bara att andas har gjort ont och varit tillräckligt jobbigt. Varje andetag har känts både tungt och smärtsamt. Syrebristen har gjort mig trött och virrig i huvudet. Jag hade så många planer för den här helgen men det bara platt fall som man säger. Jaja det kommer väl förhoppningsvis fler helger.
Lite uppdateringar då.
Var på ett föräldrarmöte på nya förskolan där det informerades om mig och min sjukdom. Jag blev så glad över att se normala föräldrar. Alla som var där var jättetrevliga och verkade genuint bry sig om att försöka hjälpa oss i vår situation. Det värmde långt in i hjärtat.
Till er som undrar vad jag menar med "normala föräldrar" så kan jag då förtydliga lite och förklara att normala föräldrar skickar inte sina barn sjuka till förskolan, normala föräldrar använder sunt förnuft helt enkelt.
Jag har äntligen fått mitt handikapptillstånd som tillåter mig att parkera på handikapprutor. ÄNTLIGEN!
Det ringde idag en arbetsterapeut som ska komma hit på hembesök för att se om hon kan hitta några hjälpmedel som kan hjälpa mig i vardagen. Som det lät på telefon så hade de ett visst sortiment och en viss leverantör och att tänka sig ett undantag var bara att glömma. Jag gissar att jag kommer få söka pengar till hjälpmedel ur fonder.
Min tanke är ju en arbetsstol och nån slags elscooter som gör mig mobil utomhus. Jag har hittat en som kostar 28 600 kr. Kommunen vill inte hjälpa till med nåt bidrag. Så jag får helt enkelt söka fondmedel och inhandla den själv, om jag nu får beviljat några pengar. Tanken är ju sen som sagt att nästa CF:are ska få hjälpmedlen när jag är klar med dem.
Annars har det väl inte hänt så himla mycket här.
Zoltán var lite risig när jag hämtade honom idag på förskolan. När vi kom hem hade han fått feber och var ännu sjukare. Så han blir hemma från förskolan i morgon. Förkyld och feber. Suckar. Kan bara be en bön om att jag nu inte ska få den här förkylningen åxå. Jag käkar Kan-Jang och nåt annat naturpreparat mot förkylningar, jag tvättar och spritar händerna jätteofta, spritar av kök och badrum extra noga, har munskydd på när jag är väldigt nära Zoltán tex vid blöjbyte och sagoläsning. Så alla be en bön om att jermsen dör nu.....snabbt.
Bara en parantes här... Kan-Jang smakar för övrigt riktigt illa. Usch.

Imorgon tillbaka till käk-kirurgen. Vet inte riktigt varför men har fått en ny kallelse dit. Nervös.

Inga kommentarer: