Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 18 januari 2013

Raka svar om transplantation.

Idag träffade jag en CF:are som blev transplanterad för ca 8-9 år sen. Hon var så otroligt gullig och tog sig tid till mig och mina frågor.
Äntligen fick jag de raka svaren jag sökt. Det var så otroligt skönt att få ventilera saker med henne som jag gått och grubblat över. Dessutom var det skönt att få veta att det inte är konstigt med alla dessa känslor och tankar som man har nu.
Det var åxå en skön känsla att inte vara ensam. Jag känner mig ofta ensam i allt detta eftersom väldigt få kan ärligt säga: Jag vet hur du känner.
Men hon kan säga det, för hon har varit där jag är nu.
Vi tog en fika i cafeterian på sjukhuset och tiden bara försvann. Så skönt att få höra saker som man kan känna igen sig i. Att för en stund vara lite "normal".
En väldigt trevlig fikastund och du lugnade verkligen mig. Så inatt tror jag inte att jag kommer ligga vaken och grubbla en massa iaf. Jag har fått svar på väldigt mycket och det känns så mycket bättre.
Tack snälla du för att du ställde upp för mig idag!!!

Inga kommentarer: