Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 22 november 2012

Sjukhus

Imorgon blir det sjukhuset. Ska träffa doktor Nikos och sjukgymnast Ewa. Gissar att ingen av dem blir särskilt nöjda med spirometrin. Det känner jag redan nu. Jag blir så himla lätt anfådd och slemmet är svårt att få bort. Väldigt jobbigt att hosta och hacka igång systemet på morgonen. Då gör det ont att andas. Men sen under dagen så försvinner hostan och smärtan. Men anfåddheten finns kvar. Jobbigt faktiskt. Men Nikos har nog nåt förslag på hur vi ska lösa detta, det tror jag. Han är ju ny hos oss men jag tycker att han verkar väldigt påläst och duktig på CF. Jag tror på honom. Om han vill stanna hos oss sen så kommer vi få en väldigt engagerad läkare iaf.
Eftersom jag planerar att hålla mig borta från sjukhuset nu ett tag så ska jag dela ut julklappar till centret redan i morgon. Förhoppningsvis blir Ewa på bra humör då och plågar mig inte så väldigt hårt på sjukgymnastiken. *fnissar*

Inga kommentarer: