Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 18 november 2012

Ljuva tystnad....

Marie och jag körde ju hem Frans i tisdags tror jag att det var. Det verkade då som att Morran var klar med honom. Igår på dagen började Morran med sitt vrålande igen. Hon antastade kastraterna och hunden här hemma. Det gick så långt att hon tom fick stryk av Tusse som toklessnade på henne. Kvällen kom och katten lät bara värre och värre. Löpet var verkligen ett faktum. Kontaktade då Carro som äger Frans och vädjade efter deras hjälp. Som en räddande ängel så lovade hon att komma med Frans redan nästa dag. Tusse andades ut av lättnad. Han låg hela kvällen och tittade längtansfullt ut genom fönstret och undrade när Frans skulle uppenbara sig. Man såg blicken i hans ögon som verkligen skrek: "Frans, rädda mig! NU!" Det blev en natt i terror. Jag tror ingen i familjen sov mer än kanske 3-4 timmar för sen vrålade Morran sitt allra värstaste löpvrål. Usch. Då var hon ändå instängd i tvättstugan men det hördes ändå i hela huset.
Idag mitt på dagen kom Carro med sin Frans, och hon hade med sig sin man åxå. Väldigt trevligt besök. Satt och fikade lite och pratade om allt och inget. Otroligt lättsamma och trevliga människor. Känns skönt att träffa såna.
Just nu sitter jag här och bara njuter av tystnaden. Så skönt det ska bli att få sova i natt. Tack Carro för att vi får låna din fina Frans som verkar vara den enda just nu som kan få tyst på henne.....

Inga kommentarer: