Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 22 november 2012

Homestyling

Jag vann ju för ett tag sen en Homestyling av Mäklare Kulling. Idag kom Angelika från homestylinggruppen hit och hjälpte oss. Hon hade massor med bra tips på hur vi skulle kunna möblera för att huset ska komma till sin rätt. Framförallt gällde det ju vardagsrummet som jag tycker är ett väldigt svårmöblerat rum. Men hon hade väldigt bra idéer som inte är så svåra att genomföra faktiskt. Gäller bara att övertyga min man om att vi behöver en ny soffa. *fnissar* Även arbetsrummet/gästrummet hade hon bra förslag till. Hon hade även lite idéer till vårt stora sovrum som min man verkade heltänd på men där drar jag nog i handbromsen. Masterbedrum är för mig otroligt privat område. Där vill jag helst ha min alldeles egna stil. Omge mig av färger, saker och tyger som får mig att må bra och bli lugn. Jag misstänker att hon inte gillade mitt val av färger för hon frågade om vi skulle tapetsera om i vissa rum. *skrattar* Hon va en typisk vit, grå, caffelatte-färgs människa som inte riktigt vill ha färg i hemmet. Å jag är ju som ni vet precis tvärtom. Jag hatar vitt för det är så sterilt. Jag vill ha färger omkring mig, varma färger. Hemmet ska ju spegla ens personlighet och både Bela och jag är färgstarka människor. Det skulle kännas så fel om vårt hem var färglöst.
Men det var otroligt kul att få bolla idéer tillsammans med ett proffs. Å Angelika var väldigt duktig. Tack snälla Mäklare Kulling för ert otroligt fina pris. Jag uppskattade det väldigt mycket.

Inga kommentarer: