Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 5 november 2012

Bilder Pain Ease

Det här har jag heller aldrig behövt göra så jag kan inte säga nånting om hur det känns. Men nog ser det ut att göra ont iaf...


Det här har jag däremot gjort. När jag opererade in min port-a-cath (de hette så då, heter SVP nu) så sydde de några stygn där slangen fäster vid blodkärlet i halsen. När Elisabeth skulle ta bort det så hade jag full panik. Usch va det var obehagligt. Speciellt på ett sånt känsligt ställe som halsen. Önskar att pain ease hade funnits då.

Det här har jag åxå gjort och det är INTE behagligt nånstans. Bedövningssprutan gör ONT. Sprutan man sticker i leden är LÅÅÅÅÅÅNG och känns jäkligt obehagligt. Jag sprutade kortison i knälederna för jag hade så gräsligt ont där. När kortisonet väl var på plats var det helt underbart men vägen dit var inte kul.

Det här är inte nåt som jag stödjer personligen. Men jag vet att många väljer att göra det. Vill man få bort rynkor och tror att man mår bättre av det så ska man göra det. Men tänk på att du är vacker precis som du är.

Det här gör de flesta av oss varje år. Vaccinerar oss. Å jag tycker iaf att det är väldigt obehagligt. I år provade jag just Pain Ease till detta och kände ingenting.

Inga kommentarer: