Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 5 november 2012

Företaget Pain Ease

I detta inlägget väljer jag att presentera människorna bakom företaget. Dvs de jag träffade på mötet jag var på i Stockholm. Detta är Fredrik Högberg. Hans historia och hur han kom in till det här företaget har jag inte riktigt lyckats klura ut än men det kommer. Det jag vet om honom är att han är marknads och försäljningschef. Han jobbar dessutom som motivationscoach på ett annat företag.  Hur som helst så va båda killarna jättetrevliga och de hade ett väldigt ljust och vackert kontor. Eftersom jag är lite "miljöskadad" så tittar jag ju kanske på andra saker än vad en normal människa gör. Jag kan bara meddela att deras kontor var superrent. Nästan som på sjukhuset. Väldigt ovanligt att få komma till såna lokaler. Väldigt skönt för mina lungor. Det enda läskiga var hissen. Shit vilken skräckupplevelse. Min puls klev nästan över frekvensen den låg på ute i Stockholmstrafiken. Hissen var 1*1 meter typ och var av det slag som vi inte har här i Uppsala. Med en sån där dörr man måste stänga själv och sen en extra gallerdörr. Jättekonstigt när man inte har sånt på hemmaplan. På varje våningsplan så skramlade den där inre gallerdörren så jag bad en bön till the man above att jag inte skulle fastna eller bara rasa ner i avgrunden. Jag kom ända upp och ner igen.


Detta är en lite mer affärsklädd Fredrik Högberg. Väldigt stilig karl.
Jag tycker att det är väldigt viktigt att ni alla får se att det är riktiga människor som har engagerat sig så i oss spruträdda och tagit hit den här superprodukten. Så ni inte går runt och tror att det kommer från ett jätteföretag som inte bryr sig om den lilla kunden. Detta är en produkt som de här människorna verkligen tror på och vill dela med sig av till alla er därute. Jag kommer att blogga mer om Pain Ease för att nå ut med informationen till alla som är sprut och stickrädda därute.

Detta är Martin Richter (VD och huvudägare) och hans vackra fru Martina. Vem han i mitten är har jag ingen aning.

Detta är åxå Martin Richter (VD och huvudägare).
Jag bad Martin skriva lite info till mig om hur de kom in på just Pain Ease. Jag fick snabbt ett mejl tillbaka och jag väljer att klistra in hans svar här helt oredigerat:

Vi har under åren besökt flera årliga kongresser i Europa, USA och Asien. För några år sedan träffande vi en bekant som Martina min fru, arbetade med i Schweiz år 2007. Då vi hela tiden söker efter nya innovationer som kan vara till hjälp för patienter hände det sig att vår vän hade hittat ett företag i USA som hade en produkt som var smidigare och billigare än EMLA. Då vi testade Pain Ease på ett kafe i Paris år 2010 höll jag och Martina på att trilla av stolen. Sprayen gav direkt bedövning utan svullnad eller väntan. Perfekt tänkte vi, nu måsta vi övertala tillverkaren att få den godkänd för försäljning i EU. Något som inte gick så snabbt som man kan hoppas. Sedan böljade det långsamma arbetet att få folk att förstå den nya innovationen, detta har tagit ett år men nu känns det som efterfrågan stadigt stiger. Det tar lång tid att övertyga inköpare att man har en bra produkt. Speciellt som vi är en liten spelare bland stora drakar. Tack vare eldsjälar som ser framåt har vi nu lyckats få ut vårt budskap.

Vi är övertygade om att barnfamlijer, läkare, spruträdda samt alla som tycket att det är jobbigt att få en injektion kommer uppskatta vår bedövningsspray.

Be gärna din läkare om en smärfri injektion eller blodprov. Det finns många fler användningsområden. Tveka inte att kontakta oss om du har fler frågor.


Inga kommentarer: