Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 25 februari 2013

Måndag och matkasse....

Ny vecka då. Måndag. Jag gillar inte riktigt måndagar. Men idag har det varit en bra dag. Jag är väldigt glad, nöjd och stolt över min dag.
Fick iväg Zoltán till FSK i morse. Sen åkte Angelina och jag hem eftersom sjukhuset inte hade nån ledig tid till mig idag. Ganska så skönt tyckte jag. Istället så klädde vi på oss en massa varma kläder för vi hade kallt här ute på landet idag. Sen gick vi en promenad på en timme med vagnen och Balthazar. Vi kom väl inte så himla långt men ändå. Man får gå lite sakta och stanna ofta så funkar det hyfsat ändå. Uppförsbackarna är jobbigast då måste jag stanna jätteofta. Speciellt när jag måste dra vagnen i snön. Solen sken och man kunde inte bli annat än på bra humör trots allt.
När vi kom in efter vår promenad så pysslade vi lite inne med sånt man måste göra varje dag oavsett om man är sjuk eller inte. Plocka, städa, diska och tvätta såklart.
På eftermiddagen åkte vi mot stan för att hämta Zoltán. På vägen hem åkte vi förbi City Gross och hämtade vår matkasse. Eller jaaaa egentligen är det ju ingen kasse man får utan en låda, kartong. Varorna var jättefräscha och recepten inget jag hade kommit på att prova själv. Så det var överraskande bra faktiskt. Gott va det ju såklart åxå. Väldigt skönt att slippa springa runt inne på City Gross som en yr höna och försöka lista ut vad man ska äta varje dag. Nu körde jag bara upp bilen brevid lastbilen med lådorna och killen lyfte in den i min bil. Sen åkte man vidare. Otroligt smidigt. Kan rekomenderas till er som hatar att vardagshandla mat.

Imorgon har jag inga större planer för. Zoltán ska till FSK som vanligt och möjligen ska Angelina och jag till Ö&B för att handla lite småprylar vi glömde sist. Hade ju hoppats på att få fikasällskap men icke. Sen blir det hem till inhalationer, träning och slem-mobilisering. Låter kul va?? Nån som är sugen på att byta?

Inga kommentarer: