Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 4 februari 2013

Inte ropa hej för tidigt...

Jaaa igår var jag nog lite för snabb med att påstå att jag var på bättringsvägen.
Strax efter jag hade släckt ner datorn och gick till sängs så kom febern PANG över 39 grader. Låg och frossade medan min man påstod att jag bara var varm för att jag låg nerbäddad under filten. Vilken jättesympati. Klart att jag låg nerbäddad jag frös ju så tänderna skakade!!!
I morse när jag vaknade samma sak. Feber och mådde illa. Fick inte behålla nånting i magen.
MEN sen efter lunch så kände jag på riktigt att nu vänder det!!! Så nu ikväll känner jag mig som människa igen. Å allt tack vare Tamiflu. Utan den hade jag legat minst en vecka sjuk.
Tack och lov för att det finns riktiga mediciner som verkligen fungerar. Kan-Jang tror jag, även fast den inte är någon medicin, har hjälpt mig åxå att förkorta sjukdomsförloppet.
Så nu kan vi äntligen köra igång med en ny vecka. En dag försent men ändå.

Imorgon ska jag till tandläkaren på Bredgränds tandläkeri och laga ett litet hål som käk-kirurgen hittade. Egentligen brukar de inte laga så små hål men käk-kirurgen vill att allt ska vara tipptopp.
Efter tandläkaren ska jag till akademiska och göra en bentäthetsröntgen. Skriver mer om detta i morgon....
Kärlek och akta er för årets influensa är elak, riktigt elak!!!!

Inga kommentarer: