Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag....

Idag har det varit alla hjärtans dag. En mysig dag tycker jag. Å då menar jag inte att man absolut måste överösa varandra med presenter utan man kan bara skriva ett litet kort eller nåt annat.
Av min man fick jag 2 buketter helt underbara blommor. Buketter som han hade bundit själv. De va jättefina. Sen hade det kommit ett paket till mig som jag fick hämta på ICA. Paketet var från Elin. Det innehöll så himla fina saker. Tack snälla Elin. Det var bla bodylotion, en klacksko för ringar, lösviktste, choklad och lite hemlisar som jag inte kan nämna här. *fnissar*
Jag blev så himla glad. Det var glädje att efter en jobbig dag få komma hem till detta paketet och bara njuta av alla fina saker. Du är så otroligt rar min fina syster.

Idag har jag förutom att njuta av alla hjärtans dag gjort Ergospirometri på Klinfys. Vad är det för nåt tänker ni nu. Jooo det är helt enkelt ett arbetstest. Man tar först ett EKG i vila. Sen får man en mysko mask på sig som är kopplad till en dator och den mäter varje andetag man tar. Sen får man hoppa upp på en motionscykel och börja trampa tills orken är slut. Man ska hålla en viss hastighet som faktiskt är ganska så snabb. Jag lyckades att trampa i 6 min vilket för mig är en vinst. Jag trodde att jag skulle dippa efter typ 30 sekunder. Nu ska resultaten granskas och sen får jag svaret av Nikos eller Stina på CF-center.
Efter sjukhuset var det storhandling som stod på dagens att-göra-lista. Så det blev City Gross. Skönt att handla mitt på dagen när folk jobbar för då är det väldigt lugnt i affären.
När vi kom hem gjorde vi Tacos och bara tog det lugnt.
Nu ikväll har jag känt mig hyfsat okej faktiskt. Jag trodde att Ergospirometrin skulle förstöra hela dagen men det känns faktiskt helt okej.
Å nu ska jag faktiskt gå och skämma bort min man lite som avslutning på en helt okej alla hjärtans dag.
Kärlek till er alla.

Imorgon är det käk-kirurgen och vanliga tandläkaren som står på schemat.

Inga kommentarer: