Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 27 februari 2013

Latte-dejter...

Idag har jag för bara några timmar fått varit en helt vanlig mamma. Det var väldigt skönt och jag behövde det verkligen.
Vi träffades några stycken mammor, de flesta barndomsvänner, på Gränby Centrum och tog en fika. Jag hade båda barnen med mig eftersom Zoltán idag var ledig från FSK, det gick jättebra.
Det var otroligt skönt att få sitta med där och prata och lyssna. Bara få vara "vanlig" lixom. Slippa alla dessa jobbiga tankar i huvudet om så bara för en stund. Jag hade det jättetrevligt.
Även om jag fick väldigt ont av att sitta still lite för länge, även om jag blev otroligt trött väldigt fort, även om det var väldigt tungt att lasta i och ur bilen helt ensam, så va det värt det flera gånger om. Jag fick verkligen tanka positiv energi från tjejerna. Tack alla ni som var där idag, jag uppskattade det oändligt ska ni veta.
Efter fikat så gick jag, Zoltán och Angelina på panduro och handlade mer papper och kuvert till alla fondansökningar. Jag tror på att göra kuvert och ansökningar som sticker ut lite i mängden. Sen tog vi Mercan och åkte hemåt. Då hade jag äckligt ont faktiskt, både i lungor och leder. Tog morfin när jag kom hem. La mig i soffan och hade sagostund med barnen. Väldigt uppskattat. Efter några timmar kände jag mig bättre i kroppen igen.

Imorgon blir det Thun's. Någon som har lust att följa med så hör av er.

Kärlek!

Inga kommentarer: