Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 15 februari 2013

Egna tänder bits bäst.....

Har idag varit till käk-kirurgen på Akademiska sjukhuset. De var väldigt nöjda med mina tänder nu äntligen. Har faktiskt låtit bli Cola ända sen jag fick förbud från dem. Det har inte varit lätt kan jag lova och jag är sugen precis varje dag. Men som sagt, jag fick beröm för tänderna idag. Hon gjorde en infärgning för att se om det fanns några bakterier kvar nånstans som gömde sig. Men icke, allt såg kanon ut. Sen lade hon på ett lager flourlack åxå.
När jag var klar på akademiska så var det vidare till "vanliga" tandläkaren på Bredgränd. Där lagade jag de 2 sista hålen. Äntligen är jag klar med tänderna. Nu är munnen tipp topp igen. Känns väldigt skönt. Jag ska bli kallad igen i juni för ett återbesök.
Eftersom jag fick bedövning på fel sida förra gången jag var hos tandläkaren så fick jag idag min lagning till halva priset som lite plåster på såren. Det tycker jag var väldigt fint gjort. Så jag lagade 2 hål men behövde bara betala för ett. Tack snälla Bredgränds tandläkeri.

När jag var klar med allt i munnen så var jag faktiskt helt slut. Det tar på krafterna att sitta och spänna sig i de där tandläkarstolarna kan jag lova. Man får ruskigt ont i ryggen. Så det blev hem och vila lite i soffan innan Bela åkte och hämtade Zoltán på FSK. Han hade nog haft det roligt där för han ville absolut inte åka med hem.
Senare på kvällen så kände jag mig ändå hyfsat okej. Lite allmänt trött bara, men inget som lite god sömn skulle råda bot på.

Måste dessutom få tacka Qtcat här i Almunge för de vackra blommorna. Helt underbara, jag blev superglad när hon ringde från blomsteraffären och berättade att jag hade fått en bukett blommor skickade. Så tack snälla du för att du verkligen gjorde min dag ännu bättre.....
Tulpaner var det så man fick lite vårkänslor pirrandes i kroppen.

Tjohej nu är det helg!
Ta vara på helgen och varandra nu.
Kärlek!

Inga kommentarer: