Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 29 september 2012

Kattutställning reflektion

När man är på kattutställning så blir det ju en hel del dötid som man kan passa på att prata med de andra utställarna. Då och då så träffar man på människor som berättar lite om sig själva. Alltid intressant att lyssna på tycker jag. Det jag reflekterade över idag är hur många det faktiskt är i kattvärlden som har kroniska krämpor och sjukdomar. Som, precis som jag, finner nån slags tröst och terapi i katterna. När jag kikade runt idag, jag mådde ju som sagt inte alls nåt bra och då ser man saker med andra ögon, så såg jag många många som gick runt med värk. Jag träffade på några som kämpar med kroniska sjukdomar. Jag träffade några som kämpar med cancer. Jaaaa det fanns lite av varje faktiskt. Men ändå så såg alla glada ut. Alla ville vara där. Å stämningen var kanontrevlig. Alla hjälptes åt. WCF-världen är verkligen en helt annan än SVERAK. Det är mer familjärt och man hjälps åt. Man gläds genuint åt varandras vinster och katter. Tack alla för en fin dag idag.

Inga kommentarer: