Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 20 september 2012

Jobbig dag

Blir fortsatt lite korta inlägg här då Telia fortfarande inte fått snurr på sina grejer.
Haft en jobbig dag med kinkiga barn hela dagen. Glad att jag haft älskade Marie här som har hjälpt mig. Inte hunnit med så mycket annat än barnen, huset och min medicinering.
Vet inte om jag skrivit nåt om vad som händer i katteriet just nu. En kort uppdatering då. Snobben har kommit till oss från Tyskland. En fin herre som är väldigt speciell. Han är som en förväxt kattunge. Nyfiken på allt. Han ska ställas ut i Tierp den 29-30 september.
Xibell har flyttat hem till sina ägare i  Linköping. Hon trivdes inte riktigt med min flock så hon fick en del beteendeproblem. Nu ska ägarna försöka hjälpa xibell och ta reda på hur hon behöver ha det. Istället för xibell har vi fått låna zinnea från esteticas. En jättevacker silvershaded hona född i mars. Hon ska bo här nu ett tag och jag ska få ställa ut henne på utställningar. Blir det aktuellt med kull efter henne så hjälper jag till med det åxå. Roligt att ha lite uppfödarkollegor som man kan göra så här med. Hjälpas åt helt enkelt. Katter är ju precis som vi människor på det viset, ibland funkar inte miljön eller kompisarna. Då måste man ju försöka omplacera och försöka hitta ett sätt så katten kan få må bra. Har man då som jag en uppfödarkollega som hjälper en så kan man på ett väldigt enkelt sätt byta miljö på katten genom ett sånt här byte. Xibell fick komma till en lugnare flock i ett lugnare hem. Å Zinnea som är lite mer framåt och vill ha fart och fläkt fick komma till oss där det alltid händer nåt nytt. Känns som att katterna får ett bra byte. Vi håller tummarna för att det här ska fungera nu. Esteticas ska utreda Xibell ordentligt och hennes beteendeproblem så vi verkligen vet varför hon har reagerat så här. Så vi i framtiden vet vilket hem som blir det bästa för Xibell. Vi saknar henne väldigt mycket trots allt. Hon har ändå bott med oss i över 2 år. Man fäster sig lätt vi en katt på den tiden. Men just nu har jag fokus på att hon ska må så bra som möjligt och jag kunde inte ge henne det hon behöver just nu. Jag hoppas att ägarna kan göra det på ett bättre sätt.
Zinnea verkar trivas hos oss iaf. Hon har charmat min man väldigt mycket. Hon sover hos honom i sängen på nätterna. Nåt hon aldrig fått göra förut. Hon blir lite bortskämd här. *fnissar* Flocken har välkomnat henne väldigt bra. Hon leker och busar mycket med Angel. Hunden hade hon inga problem alls med trots att hon aldrig sett en hund förut. Det är lite roligt för katter bestämmer ju själv sina ägare. Snobben har bestämt sig för att Zoltán är hans kille. Å Zinnea har fattat tycke för både Bela och Angelina. Bilder på henne kommer att komma upp när Telia får fart på grejerna här. Men hon är jättevacker.

Inga kommentarer: