Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 21 september 2012

Intager kvällsmedicin

Japp sitter så här på en fredagkväll och intar kvällens mediciner. Hade kanske varit trevligare att sitta och inta en fredagsdrink istället. Men men jag antar att medicinerna gör mer nytta. Har ju några dagar kvar på kuren. Men det känns ganska bra nu iaf. Inga fler reaktioner på nån medicin. Å Tadim verkar faktiskt fungera väldigt bra. Blir inte lika anfådd längre. Känner att jag börjar få tillbaka orken sakta men säkert.
Har varit ensam med båda barnen idag. Det har faktiskt gått väldigt bra. När jag är frisk så funkar det ju att ha båda två utan problem. Men att kombinera 2 småbarn, hund, katter, hus och intravenös kur är inte det lättaste. De medicinerna kan man inte bara ta när man har tid utan man har ju tider att passa lixom. Sen att springa runt med dropp och ta hand om barnen är inte det smidigaste heller. Men idag har det som sagt gått bra. Zoltan har varit väldigt hjälpsam och på bra humör. Han klädde på sig helt själv idag utan utbrott. Visst det tog tid men han var glad hela tiden. Sen tvättade han händerna och munnen helt själv efter lunchen och middagen. Med tvål, trots att han hatar tvål. Dessutom hjälpte han mig och torkade bordet efter vi hade ätit. Så han har varit väldigt gullig idag. Pussat och kramat på Angelina när hon har varit ledsen. Det är så roligt med de två för det finns verkligen ingen rivalitet mellan dem. Zoltán är inte ett dugg svartsjuk på Angelina utan tycker det är mysigt att få hjälpa till med henne. Han kramar och pussar på henne ofta. Å när man matar henne så står han brevid och klappar henne på huvudet. Hur söt som helst.
En annan mindre kul grej som varit idag är SMS-terror. Mitt ex verkar ha ett väldigt tråkigt och värdelöst liv eftersom han bara måste sitta och försöka psyka mig via SMS. Stackarn, det verkar tära nåt kopiöst att ha förlorat makten över mig. Vad ska han nu fylla sina dagar med? Jaaaa han får helt enkelt hitta nån annan att våldföra sig på. Det där är jag klar med.

Inga kommentarer: