Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 14 september 2012

Allergisk reaktion

Idag började jag på en IV-kur äntligen. Först så kopplade Elisabeth på Nebcinan och det gick jättebra. Sen kopplades Fortumet på och jag kände mig inte helt okej. Jag fick en allergisk reaktion helt enkelt. Jag vill inte skrämmas så därför tänker jag inte skriva så mycket mer om den. Utan det gick bra och de lyckades häva reaktionen så jag fick åka hem och fira helg med min familj. Ni som är nyfikna och vill veta vad som hände kan istället mejla mig så kan vi ta det där kia81@yahoo.com 
Jag vet att jag har vissa läsare här som jag inte vill skrämma upp i onödan utan det är bättre då att ni ringer mig, smsar eller mejlar så kan jag berätta direkt till er istället. Det känns bättre att göra så.
Hur som helst behöver ni inte oroa er. Jag är hemma igen från sjukhuset, de hävde reaktionen och jag mår nu efter omständigheterna bra.
Annika, min läkare, tyckte inte att det kändes bra att skicka hem mig med Fortumet så hon beslutade att avbryta behandlingen med Fortum iaf över helgen. På måndag ska jag tillbaka till CF-center och koppla Fortum-dropp där och se om jag reagerar igen. Det kändes som ett klokt beslut tycker jag. Så nu över helgen så kör jag bara Nebcina och inget Fortum.
Jag vill ju inte få en allergisk reaktion hemma. Dels eftersom vi trots allt har 3 mil in till ackis och dels eftersom det fortfarande inte är helt självklart vart vi CF-are i Uppsala ska vända oss vid akuta tillfällen. Ingen vill ju ta emot oss.

Inga kommentarer: