Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 20 september 2012

God morgon.

Börjar dagen strax innan klockan fem med att mata Angelina. Vi tittade lite på thé mist och jag passade på att koppla tadimdropp. Vid strax före sex vinkade vi av Bela som skulle till jobbet. Alltid lika tomt utan honom hemma. Katterna som jag duschade igår kväll har sovit med oss i sängen. Nu när alla luktar lika så tjafsas det mycket mindre i flocken. Man inser hur smart det är att tidigt lära en katt att bli duschad. Veteranerna i min flock satt bara stilla och lät sig duschas. De lite yngre eller nyare i flocken var helt galna. Men skam den som ger sig. Nästa gång går det bättre.
Nu tänker jag läsa nåt kapitel i min bok och har jag riktig tur kanske jag kan slumra till några minuter innan Zoltan bestämmer att jag ska gå upp. Ha en fin dag allihopa!

Inga kommentarer: