Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 6 april 2011

Tråkig Kia...

Jaaa idag har jag varit sjukt tråkig. Inte gjort nåt speciellt alls.
Jag körde min dotter till skolan. Hem med lilleman och käka frukost. Vovvepromenad. Sen plocka lite hemma. Tvätta, diska och dammsuga. Sen ge lilleman lunch. In till Uppsala och tanka bilen. Hämta min dotter i skolan. Hämtade ett paket från Adlibris med böcker. Hade beställt Liza Marklunds nya bok om hennes krönikor och stora fondboken. Sen var det dags för alla kvällsbestyr med middag osv. Så en riktigt tråkig dag.

Fortsätter envist med mina inhalationer. Har dock svårt att få in några bra tider eftersom jag måste sitta och köra till Storvreta tidigt varje morgon. Å jag vill helst inte inhalera TOBI strax innan jag ska köra bil eftersom det sätter igång såna enorma hostattacker. Jag menar kör man i 90 så stannar inte bilen på 1 sek bara för att jag bromsar. Mycket hinner hända om jag skulle råka ut för en sån TOBI-attack. Men sånt är det ju ingen som tar hänsyn till. Vaddå jag sjuk??? Det syns ju inte alltså finns det inte.....

Inga kommentarer: