Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 20 april 2011

Present...

Jag har på sista tiden fått en del mejl om vad jag önskar mig i 30-års present när jag fyller i juli. Jag lovade dessa att lägga ut lite såna inlägg på bloggen när jag kommer på saker. Det jag verkligen vill ha är ett besök. Få samla alla jag tycker om och få äta gott och ha trevligt sällskap. Till er som känner att ni måste köpa något så kan jag säga så här: Tänk trädgård eller förenkling av mitt liv.
Vi har nu stor trädgård och jag har inte så jättemycket trädgårdsmöbler och blommor. Jag har en stor balkong på övervåningen där jag skulle vilja ha 2 sköna stolar och ett bord så man kan sitta och dricka en kopp te där på morgonen när det är fint väder. En större grupp med vanliga trädgårdsmöbler där man kan sitta och äta middag på altanen. Den gruppen vi har nu är av plast och bara för 4 personer. När vi är allihopa så är vi ju minst 5 pers. Jag skulle vilja ha några rejäla "matmöbler" för 6 pers som är sköna att sitta i. Sköna solsängar att ligga och maska i skulle åxå vara trevligt. Är även sugen på en dubbelhängmatta på stativ att ha under träden i trädgården. I växtväg vill jag ha tåliga växter som kommer år efter år. Inga fruktträd dock för det har vi redan. Men trevliga buskar och perenner. Gärna doftande.
Det jag menar med förenkling av mitt liv är typ kom och hjälp mig laga middag en kväll. Passa mina barn någon dag/kväll. Finns även varannanvecka städ på såna här ställen  http://www.hemfrid.se/Vara_tjanster/Hemservice/
Tänk åt det hållet. Allt sånt förenklar mitt liv nåt oerhört. Det behöver inte vara något stort eller krångligt utan kom och hjälp mig med barnen så jag kan hinna ett extra pass hos sjukgymnasten eller vad som helst. Det gör väldigt stor skillnad för mig. Sånt uppskattar jag långt mycket mer än dyra smycken, vackert porslin, fina kläder osv.... Nu har ni några tankar iaf...

3 kommentarer:

Vera sa...

Tänkte skoja med dej att du gillar trädgårdstomtar, vilket som jag vet att du avskyr. Nu ska moster vara snäll. Marie har bra ideér. Det blir kul grej istället. Överraskning....

marie sa...

Jag har supermånga bra ideer i min skalle moahahah , men tänker inte säga vad, de får du se, e jue några veckor kvar så kommer hinna få flera bra ideer

Alva sa...

Hej! Nu har tävlingen om ett valfritt smycke ifrån zmycken.weebly.com avslutats på min blogg. Du hittar tävlingsinlägget och vinnaren här: http://alvaasp.se/2011/march/tavling-vinn-valfritt-smycke-1.html

Vann du inte? Var inte ledsen! Jag har nämligen en ny, liknande tävling igång där du kan vinna valfria smycken värde 200 kronor: http://alvaasp.se/2011/april/tavling-vinn-smycken-varde-200-.html