Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 16 april 2011

2011-04-16

Idag har det varit helt underbart väder. Soligt och varmt. Vi var in en sväng till stan och handlade jord och plantor. Varning handla inte på Bauhaus!!! Det är så rörigt och trångt och otrevlig personal. Sen fick vi besök på eftermiddagen så jag hann inte ta tag i rabatterna idag. Det får bli en annan dag. Det var Carro som körde hit Marie och passade på att hälsa på. Alltid lika trevligt att träffa henne. Hon för med sig så mycket positiv energi och man blir så glad av att bara träffa henne. Jag hoppas hon kommer snart igen och hälsar på. Sen kom min Moster Vera och Morbror Björn och hälsade på. Vera hade ju inte sett huset tidigare. Trevligt med besök. Satt ute och bara njöt av solen och värmen. Helt underbart. Nu på kvällen duschade jag katterna som ska iväg på utställning i morgon i Hallstahammar. Tusse, Gismo och Xibell. Kommer bli stressigt med 3 katter som ska upp till bedömning och hålla reda på vem som går vidare var och när osv. Men min man kommer att följa med och hjälpa till. Det är nämligen bara han som kan ställa Gismo. När jag ställer Gismo så smittar min nervositet över på honom och han blir så nervös att han börjar mjälla och tappa hår. Så Bela får ta honom. Lyckas Tusse ta sitt 2:a CAPIB i morgon så blir han stoppad i Sverige. Så tidig morgon i morgon bitti.

Jaa TOBI-inhalationerna går vidare. Men det är tradigt just nu. Har riktigt svårt med motivationen just nu. Det känns svårt att ta en medicin som man får så mycket biverkningar av. Sov nästan ingenting i natt. Låg bara vaken och grubblade en massa. Blir så irriterad. Jag behöver min sömn för att kroppen ska få nån chans att läka lite. Lederna har känts väldigt bra idag faktiskt. Hade lite ont precis när jag vaknade men när jag väl kom ut i solen så gav det med sig. Hostan har varit riktigt jobbig i natt. Klev upp vid 4 och rensade lungorna lite. Lyckades somna om till slut och när jag vaknade igen var lungorna stela och gjorde ont. Hostade en hel del. Gör fruktansvärt ont från revbenet i ryggen som jag tror att jag har hostat sönder. Men har kommit på att om jag tar en handduk och virar kring bröstkorgen och håller emot allt jag har när jag hostar så revbenen inte rör sig alltför mycket så känns det lite bättre. Borde gå några svängar till sjukgymnasten för detta men hinner inte för man tvingas gå på diverse möten på familjerätten osv. Undrar hur mycket av min hälsa denna löjliga konflikt ska kosta?? Om mitt ex fick bestämma så skulle jag helst gå åt. Blir så jävla förbannad över att jag ska tvingas kompromissa med min hälsa bara för att han tycker det är kul att strida med mig. Ibland är det en förbannelse att ha en dold sjukdom som inte syns för man får inte så mycket förståelse för att man faktiskt dör av CF om man struntar i behandlingarna.

1 kommentar:

vera sa...

Hej på dej! Vad mysigt ni har det. Jag förstår att ni måste trivas där. Bort från storstadens stress och mycket bra läge. Huset var ljust och luftigt inomhus. Kanon.
Perfekt för barnen växa upp där. Hoppas att Tess kommer att få bo hos er på heltid.
- Lycka till med katterna idag på utställningen.