Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 24 april 2011

2011-04-24

Har inte bloggat på några dagar nu..... varit så mycket i tankarna. Sorg och rädsla är två känslor som har avlöst varandra här ett tag nu... Det var som jag läste nånstans "svårt att begrava en så levande person som Ina". Ikväll läste jag ett underbart inlägg på en blogg jag fick tips om av Peter. www.motorcykelbloggen.blogg.se där fanns jättefina bilder från begravningen och text om Ina som igen fick mig att börja gråta. Underbart inlägg!

En annan anledning till att jag inte skrivit nu på några dagar är synen. Jag vet inte varför men min syn har snabbt blivit sämre. Det började på kvällen efter begravningen att jag såg lite suddigt. Men jag trodde det berodde på att jag gråtit så många tårar under dagen. Så jag tänkte inte mer på det. Men nu är det söndag och min syn är nu faktiskt rätt dålig. Jag kan med svårighet se texten på vår 55 tums TV i vardagsrummet.
Lungmässigt har det inte varit någon bra dag heller. Väldigt obstruktiv idag. Har med svårighet gått i trappan här hemma. Trångt och pipigt i luftvägarna. Syret räcker lixom inte. Hostar väl inte så värst mycket mer än tidigare men eftersom det är så trångt i luftvägarna så orkar jag inte hosta lika effektivt så det blir mycket kvar nere i lungorna och det gör ont. Förbannat ont faktiskt. Vet att jag borde åka till sjukhuset nu men det är ju helg och på helgerna är det bara akuten som gäller. Å där kan de ingenting. Så lika bra som jag ligger där på en brits och väntar så kan jag ligga här hemma och vänta på att min ordinarie läkare kommer i tjänst på tisdag. Gissar att det är en IV-kur jag åker på igen. Grrr och morr. Vi får se vad jag kan förhandla mig till med läkaren.

Inga kommentarer: