Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 29 augusti 2012

Tandläkaren....

Jag var till tandläkaren idag. Jag går på Bredgränds tandläkeri. De är jättebra där. Jag har ju tandläkarskräck och de hjälper en verkligen där. De är så förstående och försiktiga. Så det känns faktiskt riktigt bra att gå dit. Så om ni har tandläkarskräck så boka en tid där, jag lovar det är värt det. 
Jag skulle iaf laga ett litet hål mellan de två bakersta tänderna på nederkäken. De la en massa bedövning och lät mig sen sitta 10 min så det skulle ta riktigt bra. Men ingenting hände. Bedövningen tog alltså inte. Trots att jag följt tandläkarens ordination att ta smärtstillande tabletter hemma 2 timmar innan tandläkarbesöket. Jag har alltid svårt att få nederkäken bedövad. Så tandläkaren fick lägga två bedövningssprutor till, vänta ytterligare 10 min. Å sen va jag bedövad kan jag lova. Halva munnen var ju bedövad. Oj oj oj. Jag bet mig både i tungan och kinden kände jag sen när bedövningen släppte. Det gick iaf som en dans att laga tanden. Å fort gick det åxå. Blev jättefint. Vilka kanontjejer det är som jobbar där. Alltid lika trevliga och glada trots att det ibland strular och de måste stressa för att hinna ikapp.

Inga kommentarer: