Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 13 augusti 2012

Påfågel tatuering

Fick frågan av min man igår om varför jag vill göra just en påfågel som tatuering. Han undrade vad symboliken och betydelsen var för just mig. När jag satt och berättade för honom så kom jag ju på att man kanske skulle skriva ut det här åxå. Jag har ju lagt ut lite bilder på påfåglar men helt glömt att skriva om varför jag vill göra den.
För det första är det min mamma som är anledningen. Hon älskade påfåglar. Tyckte de var vackra.
För det andra tycker jag symboliken och myterna kring påfågeln stämmer överens med mig. Den är jag helt enkelt.
En påfågel är färgstark och vacker. Jag är en färgstark person som gör ett bestående intryck. Efter många år av både terapi och arbete med mig själv så ser jag mig själv som en vacker person.
Påfågeln är en symbol för stolthet. Att man ska stå stolt över den man är.
Påfågeln anses lojal och trogen sin partner. Det sägs att en påfågel dör av sorg om den förlorar sin livskamrat.
Den är en kristen symbol för odödlighet. Den dödar och äter kobraungar och anses därför vara bra för att driva bort sjukdomar och ondska....

Inga kommentarer: