Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 27 augusti 2012

Shoppingdag....

Idag var Angelina och jag in till Uppsala och handlade. Först veckohandlade vi på City Gross. Eftersom jag var ensam med Angelina så hade jag henne i bärsele. Jag kunde ju inte gärna gå runt och dra på både liggvagn och kundvagn. Å hade jag stoppat ner babyskyddet i kundvagnen hade jag inte fått plats med några varor. Så det blev alltså bärsele. Å fy 17 va ont i axlarna och ryggen jag fick. Jag har ännu ondare i axlarna nu på kvällen. Den selen vi har är helt värdelös lärde jag mig idag. Dels får man som sagt ont av den och dels är Angelina lite för kort så hennes ansikte "grävs" lixom in i mitt bröst och det ser ut som att det är jobbigt att få luft. Så nääää aldrig mer den bärselen iaf. Nästa gång vi åker och handlar själva hon och jag får vi klura ut nån annan lösning.
Efter City Gross åkte vi till Ö&B och handlade städprylar och tvättmedel å sånt. Väldigt billigt att köpa sånt där.
Sen åkte vi till apoteket och inhandlade näsdroppar till nästan hela familjen. Jag, Zoltán och Angelina går alla och snorar och hostar nu.
När vi var klara där så skulle jag leta efter en fleece dress till Zoltán. Eller iaf ett par fleecebyxor. För när jag skickade iväg honom till dagmamman imorse var det bara 10 grader ute så han borde ha haft ett par fleecebyxor över sina mjukisbyxor. Är ju fortfarande för varmt för täckbyxor. Vi åkte till Rusta, Barnens Hus, KappAhl, Intersport och Stadium men det fanns ingenstans. Däremot hittade jag andra saker. Ett par lite tunnare fleecevantar till Zoltán. 5 par strumpor till Zoltán, han har ju vuxit ur nästan alla han har. 2 snuttefiltar till Angelina. Ett sånt där lakan med plast på baksidan där vätska inte går igenom till madrassen. En onepice till Zoltán, faktiskt supersöt. En höstmössa med "bilar" på till Zoltán. 2 par höstskor till mig och 1 par rejäla höstskor till Zoltán. Så nu kan hösten få komma om den vill. Vi är förberedda. Fast vi saknar ju fortfarande fleecebyxor.....

Inga kommentarer: