Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 11 augusti 2012

Shoppingdag

Idag blev det en liten shopping dag tack vare vår son, till min mans stora förtret. *fnissar* Hans bankkort gick varmt idag. *skratt*
Det hela började med att Zoltán hade kräkts ner hela sin säng i natt. Förmodligen så blev det lite för mycket mat och mjölk igår kväll innan han gick och la sig. Den ungen kan äta nästan hur mycket som helst. Å är det riktigt gott så äter han tills han kräks. Så man får passa honom lite när han äter. Men ígår kväll när vi kom hem efter hela långa dagen i Tingsrätten så orkade varken jag eller Bela att bråka på honom att det räckte med mat. Så det är väl vårat fel åxå. Hur som helst så hade han kräkts ner hela sängen. Madrassen gick inte att rädda. Så vi fick helt enkelt åka till IKEA och införskaffa en ny. Naturligtvis så hittade jag en hel massa annat som vi behövde. Det blev nya badrumsmattor i båda badrummen. Jättesnygga och mjuka att stå på. En madrass till Zoltán då såklart. Ett ihopfällbart skötbord till Angelina eftersom Bela inte tycker om att byta blöja på golvet. Lite smågrejer som värmeljus, glasburkar och dricksglas. Samt det bästa av allt, en ny bäddmadrass till vår stora dubbelsäng. Hittade dessutom nya resårmadrasser till oss. Bela behöver ju en hårdare än den han har nu och jag behöver en mjukare. Men de fick vi inte in i bilen när vi var hela familjen. Så de ska jag försöka övertala Bela att åka och införskaffa imorgon istället. Jag har ju fått så sjukt ont i ländryggen igen och det är så himla svårt att sova på nätterna. Jag vaknar flera gånger per natt av att jag har så ont. Sen är det väldigt stelt i ryggen på morgonen när jag ska gå upp. Jag tror att sängen jag har nu är förbrukad och inte alls bra för min rygg. Så jag längtar faktiskt efter nya madrasser så man kan få sova gott om nätterna igen.

Inga kommentarer: