Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 23 augusti 2012

Ett hus fyllt av kärlek.....

Jag älskar det här huset.
Varje morgon när jag kommer nerför trappan så känner jag sån lycka och glädje. Huset är så fint och vackert. Dessutom är det fyllt till bredden av kärlek och liv. Jag älskar det.
Jag går nästan alltid upp sist och nästan varje morgon när jag kommer ner så möts jag av Zoltáns glada "Heeeeeej". Ibland på helgerna om vi vill försöka få lite sovmorgon så kommer han istället in till oss i sovrummet med sitt "Heeeeeeej" och sina klarblåa ögon. Underbara unge.

Att duscha eller gå på toaletten ifred i det här huset är nästan omöjligt. Antingen så skriker barnen efter en så nåt längre toabesök inte är att ens fundera på. Eller så får man sällskap av en katt som smitit med in. Jesus vill helst sitta i knät på en när man sitter på toaletten. Angel och Mimosa biter en i fötterna. Gismo tokstirrar så vem som helst kan bli blyg.
När man duschar så följer gärna Gismo och Belas lilla Häxa med ända in i duschen. Där sitter de vid ens fötter och leker med vattendropparna som rinner ner i avloppsbrunnen. Angel sitter utanför och vaktar handduken. Tusse och Jesus får halvpanik om de råkar följa med när man ska duscha. Livrädda för att de ska bli duschade.
Man är aldrig ensam.

Inga kommentarer: