Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 27 augusti 2012

Sån hycklare...

Min man är sån hycklare ibland.
Jag har alltid, innan jag flyttade ihop med Bela, haft TV i sovrummet. Jag tycker det är skönt att somna till en dålig film eller ligga och titta på en bra film när man inte mår helt hundra. Men Bela var helt emot det. Han ville absolut INTE ha nån TV i vårat sovrum. Trots att jag bönade och bad. Han påstod att han ville inte ha en massa störande teknik i sovrummet. Ett sovrum är till för njutning och sömn. Det ska vara lugn och harmoni i ett sovrum. En TV stör. Å jag köpte hans argument. Rakt av. Så vi har aldrig haft TV i sovrummet under den tiden vi har bott ihop. Jag tycker vi har ett av de lugnaste och skönaste sovrummen jag nånsin sett.
Gissa då vad jag vaknade till strax före kl 06 i morse. Brrr brrrr... *vibrerar* När jag vänder mig om mot ljudet så ser jag min man som desperat försöker att gömma sin äckliga IPhone. *suckar* Det värsta var att han såg ut som han hade blivit påkommen med nåt allvarligare än att spela nåt löjligt spel på en IPhone så skulle jag inte veta bättre så skulle jag tro att han smsade med sin älskarinna.
Snacka om hyckleri va? Jaaa sen hade ju sömntåget gått så det var ju bara att kliva upp då. *morr* Jag var INTE ett dugg imponerad.
Så nu tänker jag göra om lite här hemma. Det ska möbleras om och fixas till. Zoltáns rum ska möbleras om och få en helt ny stil så han känner sig hemma. Vårat sovrum ska möbleras om och en liten TV med inbyggd DVD skall införskaffas. Har sett att det finns billiga på blocket. Respekt går väl åt båda håll va?
De gånger jag inte kan sova på nätterna så smyger jag upp och sätter mig i soffan nere för att inte väcka Bela eller barnen. Ingen som ens märker att jag är vaken. Nästa gång jag får insomnia ska jag nog plocka fram Nindendo DS och spela tetris....... med ljud såklart. Love, peace and understanding..... eller hur va det?

Inga kommentarer: