Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 15 april 2013

Uppdateringar....

Tjohopp måndag igen då.....

HCM-scanningen av Angel gick perfekt. Hon hade ett friskt litet hjärta som tickade på så fint. Så nu har hon släppts ihop med vår söta lilla Snobben. Så vi hoppas nu på att det blir små snö- och chokladbollar såsmåningom.

Helgen passerade lugnt. Jag hade mer ont och orkade inte så mycket. Kände mig riktigt nere och ledsen faktiskt. Inte alls kul. Tur att Marie var här och kunde avlasta Bela lite.

Lördagen var helgens höjdpunkt. Vi var på CF-träff. Det var jättemysigt och supertrevligt. Harriet, Erik och Peter man får så mycket positiv energi bara av att vara i eran närhet. Jag hoppas verkligen att vi ses snart igen. Tack snälla ni för en kanonkväll. Marie var så gullig och tog barnen så både Bela och jag kunde åka. Tack snälla Marie. Du är bäst.

Imorse ringde jag smärtmott eftersom smärtan blivit värre och jobbigare. Jag lämnade ett meddelande på deras telsvarare och där säger de att de ringer upp inom 3 arbetsdagar. Jag suckade lite och såg framför mig 3 dagars lidande till. Idag på eftermiddagen ringer läkaren upp och undrar hur jag har det. Jag berättade och hon hjälpte mig på alla sätt. Å då menar jag inte bara med smärtan. Tack snälla du! Med den nya doseringen känner jag mig bättre och det är lättare att gå. Kort sagt man bli så mycket piggare och gladare när man slipper smärtan. Å de är verkligen superduktiga på smärta på smärtmott.

Inga kommentarer: