Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 8 april 2013

Måndagsångest....

Näää då det är rätt så lugnt faktiskt.

Lungorna har känts riktigt bra idag trots allt. Jag har hostat mycket mindre än jag brukar. Jag blir fortfarande anfådd väldigt lätt men jag tycker ändå att det känns lite bättre idag.
Det som har varit jobbigt idag är smärtan. Så fort de smärtstillande tabletterna har gått ur kroppen och jag inte hunnit "fylla på" så får jag fruktansvärt ont. Å det strålar ner i låren så man går ju lite som en anka. Känns inte riktigt bra. Jag vet inte riktigt om jag ska ta kontakt med smärtenheten eller någon kiropraktor eller nåt annat.

Angelina och jag har efter bästa förmåga pysslat och donat lite här hemma idag. Didriks gamla rum ska ju bli Angelinas rum så vi håller på lite med det. Sen ska gästrummet nere fixas till och bli arbetsrum. Börjar bli mycket papper till katteriet nu så det behövs ett riktigt arbetsrum.
Känns som att det kommer bli väldigt fint här hemma när det är klart. Väldigt mycket i detta huset har ju varit: "men vi kan ha det så här så länge, så fixar vi det sen....." ända sen vi flyttade hit 2010. Egentligen skulle vi gjort ordning ordentligt redan då och kastat allt skit. Mycket blev tyvärr kvar och nu blir det ytterligare en rensning där jag blir boven. Jag försöker kasta och Bela hittar "bra och ha saker"- i nästan varje låda. Jag får påminna flera gånger om att inte spara på gammal skit. *suckar* Vi är så otroligt olika där.....

1 kommentar:

lena sa...

Hej kul att du har mått rätt bra :) hur många rum har ni i huset ?? skulle vara kul och ses med baren :) när du mår bättre i ryggen och så har du hört något mer om gbg när du ska ner träffa dom på sjukhuset angånde dina lugnor ??
kram Lena