Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 22 april 2013

Ny vecka nya tag.....

Nu startar vi upp en ny vecka och tar nya tag.
Zoltán har varit på förskolan. Han trivs så otroligt bra där. Han tjatar nästan varje dag om att åka och leka med Agneta och barnen. Frågar man honom vad de gjort under dagen så brukar han svara: "Åkt pulka...." eller "lekt i snön...." snacka om automatsvar. *fnissar* Helt underbar förskola iaf. Å vi har fortfarande inte..... peppar peppar..... drabbats av någon äcklig förkylning. Så himla skönt att få återhämta sig och få lite nya krafter. Detta är tack vare att föräldrarna är så duktiga och inte skickar sjuka barn till förskolan och att barnen får vara ute så mycket som de får. Jag tackar "the man above" för att vi hittade denna underbara förskola.

Jag och Angelina var på Gränby och fikade med Elin och söta Lilly. Tack underbara syster för en skön förmiddag. Jag fick massor med nya krafter och ny insperation. Elin och jag har planer på ett litet projekt tillsammans. Ett konstnärsprojekt. Jag är ju nybörjare inom konsten men Elin får guida och lära mig. Det ser jag mycket fram emot och jag tror det kommer bli roligt. Lite som en studiecirkel.

Tyvärr fick jag väldigt ont i fötter, vrister och rygg av att gå på Gränby Centrums hårda golv. Så det blev hem en sväng och ta medicin samt vila lite innan jag skulle hämta Zoltán. Jag hade velat stanna längre med Elin på Gränby. Men vi bestämde att träffas igen på onsdag och då planera upp vårt projekt.
Annars har jag mått rätt så bra. Sjukgymnasten ringde från sjukhuset och bokade en tid på fredag för andningsgymnastik. Jag borde väl göra en spirometri för det var längesen och det är ju bra att ha en aktuell koll på läget. Annars har jag nog koll på läget. Behöver nog dessutom några reservdelar till inhalatorn.
Lungorna har varit rätt så snälla nu idag och jag känner att jag har orkat en hel del faktiskt. Känns skönt.

Imorgon dags för en hel dag på akademiska sjukhuset igen. Ska träffa läkare och kurator.

Inga kommentarer: