Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 27 december 2010

Hamsterpojken....


Vi undrade först varför han låg på golvet och skrek över ingenting..... tills vi kom på att det var Tessans plast hamster han totalpanikade över. Skum unge. Han är inte rädd för katterna. De kan klättra och ligga nära honom. Han är inte rädd för gojjan. Gojjan fick jag för övrigt rädda när lilleman hade slitit tag i stjärtfjädrarna på honom. Kaka skulle klättra upp på Zoltáns rygg och då högg lilleman tag i fjädrarna och släppte inte. Jag tänkte ju direkt att nu biter Kaka med sin nötkrossarnäbb.... men va fel jag hade. Kaka gjorde ingenting. Jag fick rädda honom. Han är inte rädd för 40 kg schäfer. Men Tessans plasthamster är han livrädd för.... *skrattar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

hamstrar är faktiskt "jättefarliga" säger farmor.

Ann-Louise sa...

Tror att dotter har lite efter sin mormor.... kul att djävlas...