Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 19 december 2010

2010-12-19

Idag tänder jag ett ljus för min mamma. Hon skulle idag ha blivit 59 år. Grattis älskade mamma. Jag saknar dig varje dag.

Idag har vi haft besök av Ann-Marie och Sören. Jättetrevligt. De kom förbi med julklappar och julblomma. Det är alltid lika trevligt att träffa dem.

Annars har dagen varit pest. Har lämnat Tess till hennes pappa. Fy fan va dåligt jag mår över det. Bela försökte påtala problemet kring Tessans ätstörning men Tess Pappa var helt fixerad över att få reda på vart vårat hus ligger. Jag har nämligen gjort så att vi har bytt vid ICA almunge eftersom han är så hotfull och jag där hela tiden kan ha vittnen omkring mig. Idag var han alltså helt fixerad vid att få reda på exakt var vårat hus låg så han vägrade att lyssna på vad Bela hade att berätta om matsituationen. Bela försökte gång på gång att påtala det akuta i Tessans situation och att hon inte mår bra alls. Men Tess pappa fortsatte att tjafsa med Bela om var vårt hus låg. Han skulle minsann följa efter Bela för att se var vi bodde osv.... Så sånt är alltså viktigare för Tess pappa att veta än hur hans dotter mår.... Jag blir fan spyfärdig....

1 kommentar:

Tessan sa...

Aj vad det gör ont i mitt hjärta. Att Tess ska behöva lida på det viset. Att han inte ser det, eller så ser han men väljer att blunda. Hemska människa! Hoppas att ni får hela vårdnaden om Tess snart. Tänker på er massor! Många bamsekramar <3