Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 28 december 2010

2010-12-28

Visst blir man trött på allt tjafsande och käftande??? Jag är så hjärtligt glad att jag inte har tonåringar än.... Men tyvärr så går det här beteendet ut över hela familjen ändå. Kastar dålig stämning och dåligt humör på alla....även oss som inte är inblandade alls. Jag blir så jävla trött på att man tror universum kretsar kring en bara för att man är tonåring och tror man äger världen. Världen innehåller fler människor och ibland får man vara lite smidig. Sen underlättar det ju inte direkt när det är en sk "modern" familj och det finns ex med en massa åsikter inblandade åxå. Som även det går ut över alla. Som sagt vore inte fel att lära sig lite hänsyn och ödmjukhet. *suckar*

Idag då....jag har varit till Länsförsäkringar och visat upp bilen och fått en viltförsäkring, skadegörelseförsäkring och hyrbilsförsäkring. De kollade på bilen i ca 30 sek och antecknade skadan i fronten sen var de klara. Föräkringen kostade oss 400 kr/år och började gälla från och med idag. Känns skönt när vi bor på landet och har en massa vilt omkring oss hela tiden. I morgon ska jag göra samma sak med Saaben.
Sen var jag iväg till Babyland och tittade på en läragåstol till lilleman men den var så himla tung så jag orkade inte bära den själv. Får ta det nån gång när Bela är med. Var åxå in på AkvarieHobby på regngatan här i Uppsala och handlade lite växter till akvariet. Det var så himla tomt och tråkigt. Passade även på att köpa några "golfbollsfiskar" de är så jäkla balla. Tog lite bilder som jag ska försöka lägga upp....

Inga kommentarer: